Auteur: Drs. P.J. Vergunst

In de leer bij Luther

Aan de vooravond van de jaarlijkse Reformatieherdenking – al is de inhoud daarvan elke dag actueel! – verscheen als vierde deel in de Artios-reeks van de Gereformeerde Bond In de leer bij Luther. Hervormd en luthers in dezelfde kerk. Na de vorming van de Protestantse Kerk in Nederland behoren gereformeerden en lutheranen tot dezelfde kerk. Voor de redactie van De Waarheidsvriend was dit aanleiding een nadere kennismaking met de theologie van de reformator Maarten Luther te stimuleren.

De diverse bijdragen worden in deze uitgave in uitgebreide vorm gebundeld, terwijl een bijdrage van prof. W. Verboom over de catechismus van Luther is toegevoegd. Zo is dit boek niet alleen vormend wat het gedachtegoed van de reformator uit Wittenberg betreft, maar ook een oefening in het voeren van het kerkelijk gesprek. Wat was essentieel voor Luther? Wat betekent het voor ons in de huidige kerkelijke situatie, als we ons oriënteren op de theologie van Luther? En wat betekent het voor lutheranen in de Protestantse Kerk, als zij zich naar Luther noemen? In de leer bij Luther verscheen onder redactie van drs. P. J. Vergunst. Aan deze bundel werken naast de lutherse theoloog prof. J. P. Boendermaker mee ds. A. Baas, prof. dr. W. Balke, ds. A. Beens, ds. B.A. Belder, dr. H. van den Belt, dr. P.F. Bouter, ds. L.J. Geluk, ds. H.J. Lam, ds. C. Stelwagen, prof. dr. W. Verboom, ds. J. J. Verhaar en drs. J. Westland.

Prijs:
€ 10.95 niet meer leverbaar