Auteur:

Dr. Prosman duidt de coronacrisis in een themabrochure

De coronaepidemie houdt de hele wereld in zijn greep. We blijken kwetsbaar te zijn. Dat is een nieuwe ervaring.

Dat is een nieuwe ervaring. Ook wordt de vraag ‘waar is God?’ de laatste maanden vaak gesteld.
Er is iets veranderd in de wereld, signaleert dr. A.A.A. Prosman in de vandaag bijgevoegde themabrochure van de Gereformeerde Bond, getiteld De coronacrisis, een duiding. Hij gaat onder andere in op de positie van kerken en op de vraag of en hoe God aanwezig is in de huidige pandemie. Is het een oordeel van God?
We moeten God in ieder geval niet gebruiken om overzicht te krijgen, vindt hij. ‘We mogen God aanroepen voor troost en hulp, maar dat is iets anders dan Hem – en dus de Bijbel – gebruiken om alles overzichtelijk te maken.’
De brochure sluit af met een aantal vragen die in een groep besproken kunnen worden, maar ook geschikt zijn voor persoonlijk gebruik. Ze is te downloaden via www.gereformeerdebond.nl. Kerkenraden en andere geïnteresseerden kunnen gratis exemplaren aanvragen.
De Gereformeerde Bond publiceert jaarlijks drie keer een bezinnende en actuele themabrochure over onderwerpen die christenen vandaag bezighouden.
Wie dit en ons andere werk wil steunen, kan al voor € 10,- per jaar via info@gereformeerdebond.nl lid worden van de Gereformeerde Bond. Aanbevolen!