Mr. Arie van der Poel 25 jaar bij de GZB

27-12-2019

Voor mr. Arie van der Poel is 2019 een jubileumjaar: op 1 juni was hij 25 jaar in dienst bij de GZB. Welke ontwikkelingen in de zending heeft hij meegemaakt? Voor welke uitdagingen staat de GZB volgens hem?

Op de vraag waar zijn betrokkenheid bij zending vandaan komt, antwoordt Van der Poel: ‘Mijn belangstelling voor zending is pas echt ontstaan toen ik als redacteur geestelijk leven bij EO radio direct in contact kwam met zendingswerkers en ook zelf op reis ging. Met name een bezoek samen met Aad Kamsteeg aan de kerk in China maakte diepe indruk op me. De geloofsmoed, volharding maar ook blijdschap van Chinese christenen raakte me.’

Lees de volledige tekst van dit interview in De Waarheidsvriend van zaterdag 28 december 2019.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.