Genade en volharding

01-09-2020

Wij leven in bijzondere tijden. Persoonlijk, maatschappelijk en ook kerkelijk zijn we getroffen door een gevaarlijk virus dat met kracht om zich heen grijpt, zegt ds. M.C. Batenburg in zijn groet aan de GB namens de synode.

De gevolgen zijn groot en zicht op een einde van deze crisis hebben we nog niet. We mogen weer samenkomen als gemeente, maar tegelijkertijd is alles anders geworden. En dat doet pijn – wij voelen dat allemaal.

Noodgedwongen ontbreekt een deel van de gemeente in de kerkdiensten. De onbevangenheid van het samen zingen wordt gemist. Mensen durven de stap naar de kerk nog niet te zetten. En hoe catechese en kringwerk straks voortgang zullen hebben, we weten het niet. Tegelijkertijd is de urgentie om elkaar rondom de Bijbel te ontmoeten groot. Want alleen in de weg van een gezamenlijk luisteren naar de Woorden van God wijst de Geest wegen in deze tijd.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 3 september 2020.

Bestel een los nummer, of neem een abonnement op De Waarheidsvriend.