Ds. A. Goedvree promoveert op leer van wedergeboorte bij Bavinck

05-03-2019

Op 13 september 2018 verdedigde ds. A. Goedvree aan de Protestantse Theologische Universiteit te Groningen met succes zijn proefschrift over de ontwikkeling van de leer van de wedergeboorte bij Herman Bavinck, schrijft ds. P. van der Kraan.

Van harte willen we onze collega, predikant van de hervormde gemeente van Uddel, gelukwensen met het behalen van de graad van doctor in de godgeleerdheid. Het dwingt altijd opnieuw respect af als een predikant, verbonden aan een grote(re) gemeente, kans ziet om naast zijn vele ambtelijke werkzaamheden een promotiestudie te volbrengen. Hieronder volgt een impressie ervan.

Onderwerp van onderzoek

Omdat er nog geen aparte studie bestond over de opvattingen van Herman Bavinck met betrekking tot de leer van de wedergeboorte, vult de studie van collega Goedvree een lacune.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 7 maart 2019.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.