Ds. M.A. Geluk wordt directeur van Epafras

23-02-2023

Ds. M.A. (Matthijs) Geluk (1983) is per 1 maart benoemd tot directeur van de stichting Epafras. Deze stichting bezoekt Nederlandse gedetineerden in het buitenland en geeft hun geestelijke zorg. Vanuit de overtuiging dat ieder mens waardevol is, wil de stichting iedereen geestelijke steun en praktische hulp bieden. Ook voor de familie van de gevangenen is dit betekenisvol.

In 2016 werd ds. Geluk vanuit de hervormde gemeente Vreeswijk-Nieuwegein door de GZB uitgezonden naar Chiclayo in Peru. Hij werkte daar als toeruster voor de Presby-teriaanse Kerk. Samen met het landelijk bestuur en andere leiders in de kerk werkte hij aan toerustingsprojecten voor christelijk onderwijs, kerkplanting, diaconaat en leiderschap. In de stad Chiclayo was een kleine huisgemeente opgericht, waarvan ds. Geluk de predikant was. Als geestelijk verzorger voor Epafras bezocht hij in Peru ook de Nederlandser gevangenen. Rosa, zijn vrouw, gaf er leiding aan het vrouwenwerk.