Ds. M. de Jager benoemd tot missionair predikant

02-03-2023

Ds. M. (Mark) de Jager (1993), sinds twee jaar voor zeventig procent verbonden aan de Burg-Es kerk in Dwingeloo, is door de IZB voor drie jaar aangesteld als missionair predikant ten dienste van een nieuw project ‘Missie Westerveld’. Deze benoeming heeft een omvang van dertig procent. Missie Westerveld is een interkerkelijk project, dat zoekt naar duurzame vormen van kerk-zijn in Zuid-West Drenthe. In de regio staan kerken onder druk door krimp en Missie Westerveld experimenteert met en doet onderzoek naar missionaire mogelijkheden voor dorpskerken en pioniersplekken. Het project wordt daarbij geleid door een team dat bestaat uit afgevaardigden van verschillende kerken in de gemeente Westerveld.

Ds. De Jager: ‘Toen vorig jaar een rapport verscheen waarin voorspeld werd dat tien van de dertien kerken in de gemeente Westerveld (waar Dwingeloo onder valt) op termijn zullen sluiten, begon er bij mij iets te kriebelen. Niet dat ik de illusie heb dat ik het tij kan keren, maar ik merkte steeds sterker dat het misschien op mijn pad kwam om samen met de kerken te zoeken naar nieuwe hoop. Ik ben enorm dankbaar dat de IZB mij hierin zowel qua begeleiding als financieel wil ondersteunen.’