Ds. M. van de Ruitenbeek wordt predikant in algemene dienst

04-05-2023

Ds. M. van de Ruitenbeek uit Wilnis is voorgedragen om per 15 september beroepen te worden door de synode van de Protes

tantse Kerk in Nederland als predikant in algemene dienst, ten behoeve van het werk als interim-predikant. Andere predikanten in algemene dienst zijn onder andere krijgsmachtspredikant of classispredikant. Als interimpredikant is hij inzetbaar in gemeenten waar veranderingen noodzakelijk zijn, waar rouw verwerkt moet worden of daar waar gezocht wordt naar een weg om samen als gemeentes verder te gaan. Aanvragen voor interim-predikanten lopen via de mobiliteitspool van de Protestantse Kerk. Ds. Van de Ruitenbeek kan in dit ambt zijn kennis als gemeentepredikant en de opgedane ervaring bij overheid en bedrijfsleven in dienst stellen van de kerk. Daarnaast is hij in deeltijd beschikbaar voor een roeping als gemeentepredikant en voor dienstwerk in een kerkelijke gemeente.

Ds. Van de Ruitenbeek diende van 2012 tot 2017 de gemeente van Dussen-Hank en is sinds 2017 verbonden aan de gemeente van Wilnis. Hij en zijn gezin gaan in de zomervakantie wonen in Meerveld, op de Veluwe tussen Barneveld en Apeldoorn.