Ds. M. Zeeman neemt afscheid van Hoogblokland

13-10-2022

Zondagmiddag 9 oktober heeft ds. M. Zeeman afscheid genomen van de hervormde gemeente in Hoogblokland. De tekst voor de preek was Filippenzen 2:5, het thema luidde ‘Het voorbeeld van Christus’. Ds. Zeeman staat (ook in de regio) bekend om de voorbeelden die hij in de morgendienst ge- bruikt voor het kindermoment, waar die voorbeelden stiekem ook door veel volwassen kerkgangers gewaardeerd worden. Hoogblokland verliest in hem een gewaardeerd herder en leraar. Toespraken werden gehouden door burgemeester T.C. Segers van de gemeente Molenlanden, ds. E. van der Poel uit Meerkerk namens de werkgemeenschap, ds. H. Klink namens de ring en door de voorzitter van de kerkenraad, J. Voortman.

Ds. Zeeman stond ongeveer vijf en een half jaar in Hoogblokland. Op 23 oktober doet hij DV intrede in de hervormde gemeente te Waddinxveen.