in memoriam

Ds. W. van den Hul (1938-2021)

Dr. H. de Leede
Door: Dr. H. de Leede
17-08-2021

De kerkruimte was mooi gevuld in de dankdienst voor het leven van ds. W. van den Hul, 55 jaar echtgenoot van Nel en geliefd familielid en vriend van velen. Twee gemeenten hebben Nel en hij samen gediend: Oud-Loosdrecht (1988-1997) en Rockanje (1997-2003).

De hervormde, protestantse gemeente Amersfoort zal zich onze collega vooral herinneren als een buitengewoon toegewijd emeritus predikant. Adventkerk, Joriskerk, Nieuwe kerk en Emmaüskerk, deze vanouds hervormde gemeenten waren deze geboren Amersfoorter allemaal even lief. Vele malen was hij ‘achterwacht’ voor collega’s in vakantietijd. Vele uitvaartdiensten leidde hij in tijden van vacature. Trouw en onvermoeibaar deed hij pastoraal bezoekwerk in zijn wijkgemeente, de Adventkerk.

‘Onvermoeibaar’: rond je veertigste naast een goede maatschappelijke functie een studie theologie oppakken, toen nog met alles erop en eraan, is geen sinecure. Dat vraagt concentratie en vitaliteit. Met beide was onze collega gezegend, tot hij medio mei jongstleden voor onderzoek naar het ziekenhuis moest. Snel werd toen duidelijk dat hij niet zou genezen.

Lees de volledige tekst van dit in memoriam in De Waarheidsvriend van donderdag 19 augustus 2021.

Neem een jaarabonnement (€ 49,00). Als welkomstgeschenk ontvangt u De Waarheidsvriend twee maanden gratis. Of maak gebruik van onze actie en lees De Waarheidsvriend vier maanden voor € 10,-!

Dr. H. de Leede

uit Amersfoort is emeritus predikant.