Kerkplanters in Thailand

Door: Esther Visser-den Hertog
Zending
17-06-2024

Vijftien mooie jaren hebben Marten en ik met ons gezin in Thailand doorgebracht. Wij werkten daar als kerkplanters voor de OMF (Overseas Missionary Fellowship) en waren aangesteld als buitengewone zendingsarbeiders van de GZB. Een terugblik.

Na een jaar intensieve taalstudie verhuisden we naar onze ‘standplaats’, een armere wijk in de buitenwijken van Bangkok. Daar werkten we samen met een kleine groep christenen om een nieuwe gemeente te planten.

Trouwe pilaren

Al gauw kwamen we in contact met een man die ons uitnodigde om bij hem thuis Engelse les te komen geven. Wij gingen akkoord, op voorwaarde dat we de Bijbel mochten onderwijzen. De Engelse les kwam nooit echt van de grond, maar het onderwijzen van de Bijbel wel! Binnen een paar maanden kwamen de vrouw des huizes, haar zwager en haar buurvrouw tot geloof. En tot op deze dag zijn zij trouwe pilaren in de kerk in Bangkok. God zegende het werk. Ons Thais was in dat eerste jaar in Thailand echt gebrekkig, en toch kwamen mensen tot geloof.

Dit artikel gratis verder lezen?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees de volledige tekst van dit artikel.

"*" geeft vereiste velden aan

Esther Visser-den Hertog

is als internetzendeling en redacteur werkzaam bij Global-Rize.