Ledenwerfactie Gereformeerde Bond

30-03-2023

Alle abonnees van De Waarheidsvriend ontvingen vorige week, in het belijdenisnummer van 23 maart, een flyer met het verzoek om lid te worden van de Gereformeerde Bond (GB). Een veelvoorkomend misverstand is dat een abonnee automatisch lid is van de GB. Dat is niet zo. Wie onze visie deelt, kan lid worden, zowel man als vrouw. Hiermee wordt het werk ten dienste van de vele gemeenten (ook van uw eigen gemeente) en van de landelijke kerk ondersteund. De GB wil op allerlei wijze de kerk oproepen trouw te zijn aan het Woord van God. Daarmee is zijn arbeid voluit werk in de kerk.

Hoe dit kerkenwerk in de praktijk gebeurt? Enkele voorbeelden:

– gemeenten adviseren over een veelheid van thema’s, van bezinning tot beleid, van beroepingswerk tot eredienst.

– opleiden van toekomstige predikanten door prof. dr. H. van den Belt, prof. dr. W.H.Th. Moehn en dr. P. Veerman.

– op studiedagen met gemeenteleden nadenken over de catechese, over gemeenteopbouw, over de positie van kwetsbaar geworden gemeenten enz.

– publiceren van materiaal ten behoeve van toerusting, onder andere in de Artios-reeks. In deze serie zijn naast de bijbelstudies inmiddels meer dan vijftig boekjes verschenen.

– financiële ondersteuning door middel van het leerstoel-, studie- en steunfonds.

Meer info via gereformeerdebond.nl. U kunt lid worden door op de button ‘Word lid’ te klikken, een mail te sturen (info@gerefor meerdebond.nl) of te bellen (055-5766660). Als u al lid bent, maakt u dan een ander met de flyer attent op de mogelijkheid om lid te worden. Bouw mee en investeer in de kerk van de toekomst voor slechts 10 euro per jaar. Van harte aanbevolen.