Nieuw kerkelijk centrum in Veenendaal-Oost gaat Oosterheemkerk heten

01-06-2023

Het nieuwe kerkelijk centrum in Veenendaal-Oost, dat wordt gebouwd door de hervormde gemeente Veenendaal, krijgt de naam Oosterheemkerk. Dat heeft de algemene kerkenraad onlangs besloten. De naam verwijst niet alleen naar de geografische ligging in Veenendaal-Oost, maar past door het gebruik van de naam ‘heem’ ook in de omgeving van de bouwlocatie, waar meer ‘heemstraten’ voorkomen. Daarnaast verwijst het woord ‘heem’ naar het ‘thuis’ dat de Oosterheemkerk wil zijn, zowel voor gemeenteleden als wijkbewoners. Op 26 januari nam de algemene kerkenraad het definitieve besluit om een nieuw kerkelijk centrum te realiseren in nieuwbouwwijk Veenendaal-Oost. Naar verwachting start de bouw in de eerste helft van 2024 en volgt de opening in 2025. Meer info via oosterheemkerk.nl.