Nieuwe bloei in de stad

26-06-2018

Het afgelopen jaar zijn allerlei mensen bij onze gemeente Noorderlicht aangehaakt: een studente van Surinaamse afkomst die de kerk binnen komt lopen op zoek naar rust en het er vindt, vertelt ds. Niels de Jong.

Een jonge vent die de kerk bezoekt – en daarna niet meer weggaat – omdat hij daar een vreugde en saamhorigheid ziet die hij elders mist.

Mensen van eind twintig die terugkeren bij de kerk, omdat ze iets missen. De dertiger die door de Bijbel te lezen tot geloof is gekomen. Die man van eind veertig met van alles op zijn kerfstok, die in de kerk genade vindt. Dat stel van middelbare leeftijd, dat uit teleurstelling drie jaar lang kerkloos is geweest, maar nu de kerk toch weer een kans geven.

Deze mensen zoeken iets en vinden het bij God. Ze haken aan bij een jonge gemeente die in het spoor van Christus probeert te gaan. Ze gaan naar een kerk waar men zich verzamelt rondom dat vreemde Evangelie van Jezus Christus.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 26 juni 2018.