Rijke bronnen aanreiken

Door: Redactie
22-10-2024

Prop. R. Duiker (38) is sinds vorige week beroepbaar. Hij is getrouwd met Jolien en samen hebben ze vijf kinderen in de leeftijd van 2 tot en met 10 jaar. Eerst was hij werkzaam in het voortgezet onderwijs als docent Godsdienst en later als teamleider.

Tijdens de studie voor predikant is Duiker kerkelijk werker geworden in hervormd Veenendaal als centrale opbouwwerker gericht op jeugdwerk. Daarna, sinds half vorig jaar, is hij samen met zijn vrouw, die ook uit het voortgezet onderwijs komt, jongerenwerker in de hervormde gemeente van Rouveen-Staphorst. Sinds deze zomer is hij hier ook pastoraal werker. Verder heeft hij in de afgelopen jaren catechisatie gegeven.

Wat betekent het voor u dat u proponent bent?
Het betekent dat de Protestantse Kerk in Nederland mij beroepbaar stelt om in een plaatselijke gemeente te dienen als predikant. Dat maakt mij verwonderd. De HEERE heeft een roeping en een verlangen gegeven die bevestigd worden met deze stap. Deze stap volgt op een intensieve periode van de combinatie van studeren, werken en bovenal man en vader zijn in ons gezin. Er is nu een fase afgerond en een nieuwe fase aangebroken waarin we dankbaar terugkijken op hoe de HEERE heeft geleid en uitkijken naar hoe Hij zál leiden.

Hoe kijkt u terug op de studie theologie? Wat hebt u er vooral geleerd?
In de studie heb ik vooral afgeleerd om te klein van God en de kerk te denken.

Dit artikel gratis verder lezen?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees de volledige tekst van dit artikel.

"*" geeft vereiste velden aan