Samenwerking rond Zondag voor de Vervolgde Kerk

09-06-2022

Vier christelijke organisaties gaan samenwerken rondom de Zondag voor de Vervolgde Kerk. Open Doors, Stichting HVC (Hulp Vervolgde Christenen), Friedensstimme en SDOK moedigen kerken in heel Nederland en Vlaanderen aan om op zondag 12 juni voor vervolgde christenen te bidden. De Zondag voor de Vervolgde Kerk is een jaarlijks initiatief van Open Doors en vindt traditiegetrouw plaats op de eerste zondag na Pinksteren. Het thema van 2022 is ‘Nu is de tijd’.

Met de krachtenbundeling hopen de organisaties dat nog meer christenen en kerken zullen bidden voor hun vervolgde broeders en zusters. Zeker 340 kerken in Nederland en Vlaanderen besteedden vorig jaar aandacht aan de Zondag voor de Vervolgde Kerk.