Schreeuw om Leven organiseert symposium ‘Recht op leven’

01-06-2023

Schreeuw om Leven organiseert op 16 juni in Gouda een symposium over ‘Recht op leven’ en de rol van de kerk. In een lezing stelt Arthur Alderliesten, directeur van Schreeuw om Leven, biomedische ontwikkelingen zoals het kweken van embryo’s voor wetenschappelijk onderzoek aan de orde. De kerken in Nederland wordt gevraagd zich uit te spreken voor het leven. Vier sprekers zullen reageren op het appèl aan de kerk: dr. René de Reuver (scriba Protestantse Kerk), dr. Lambert Hendriks (moraaltheoloog en rector van het priesterseminarie Rolduc), Bernd Wallet (aartsbisschop van aartsbisdom Utrecht van de Oud-Katholieke Kerk van Nederland) en ds. W. Visscher (predikant gereformeerde gemeente te Amersfoort). Tijdens het symposium zal ook het boek Recht op leven van Arthur Alderliesten gepresenteerd worden. Hierin reflecteert hij op actuele biomedische ontwikkelingen vanuit het ethisch gedachtegoed van Dietrich Bonhoeffer.

Het symposium vindt plaats in de Sint-Janskerk te Gouda van 13.30 uur tot 17.00 uur en is ook te volgen via livestream. Meer info via schreeuwomleven.nl/symposium.