Tieners in Rwanda

07-10-2019

Tieners staan niet graag in de belangstelling. Tijdens de kerkdienst verstoppen ze zich graag ergens achterin. Dat is ook in Rwanda zo, schrijven Martin en Marleen 't Hart.

Maar als hier het zondagsschoolkoor zingt tijdens de dienst, zijn juist zij het die alles regelen.

Leiding

Thuis moeten ze het huishouden draaiende houden. Tijd om huiswerk te maken is er nauwelijks. Ze koken en zorgen voor hun jongere broertjes en zusjes. Ze nemen hen ook mee naar de vakantiebijbelclub en vinden het dan leuk om te blijven helpen. We zien hen groeien in geloof, vriendschappen en leiderschap. Marleen heeft een Bijbellesprogramma opgezet om deze tieners meer kennis van de Bijbel te geven, zodat ze Jezus beter leren kennen en door kunnen groeien.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 10 oktober 2019.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.