Veertigste Hanzesteden-Orgeltocht

20-10-2022

Het is traditie dat elk jaar op de laatste zaterdag van de maand oktober een zogenaamde ‘Hanzesteden-Orgeltocht’ wordt gehouden. Dit jaar, op 29 oktober, gebeurt dit DV voor de veertigste keer. De jubileumtocht vindt plaats in de Hanzestad Kampen. Aangezien de orgels van de Bovenkerk al vele malen zijn bezocht, is dit keer gekozen een bezoek te brengen aan enkele min of meer onbekende, maar daarom niet minder interessante en belangwekkende orgels, te weten: in de Poortkerk (gereformeerde gemeente), in de Nieuwe kerk (Nederlands gereformeerde kerk), de kerk waar organist Klaas Jan Mulder vele jaren organist was, in de evangelischlutherse kerk en in de historische Broederkerk. Meer info via m.seijbel.1@kpnmail.nl of 0525-681486.