Zenderkerk in Huizen gemoderniseerd

20-10-2022

De Zenderkerk in Huizen heeft een grote verbouwing ondergaan en is, na een jaar in de steigers te hebben gestaan, vorige maand weer feestelijk geopend. Zowel aan de buiten- als aan de binnenkant zijn diverse noodzakelijke, maar ook extra ‘gewenste’ aanpassingen gerealiseerd.

Hoe ziet het er nu uit? Omdat de kerk transparant en uitnodigend naar de wijk wil zijn, is bij de nieuwe entree voor veel glas gekozen is. Hierdoor word je uitgenodigd om naar binnen te kijken en het helpt om de stap naar binnen te zetten. Daarnaast wil de gemeente de onderlinge ontmoeting stimuleren. Het hart van de kerk is daarom een ruim ontmoetingsgebied geworden met een koffie-uitgiftepunt met een gezellige bistro-look. Hier vandaan kun je naar een prachtige nieuw aangelegde binnentuin.

Woordverkondiging gericht op meer interactie en minder afstand tussen voorganger en gemeente was ook een wens. Dit is gerealiseerd door de kerkzaal compacter in te richten met een groter podium en goede audiovisuele middelen. Alle zalen zijn gemoderniseerd, ook met audiovisuele middelen. Deze zijn bedoeld voor het jeugdwerk, andere activiteiten en eventueel voor verhuur.

Tot slot is ook invulling gegeven aan de diaconale functie. Naast de beschikbaarheid van een ontmoetingsruimte kunnen er, vanwege de nieuwe keuken, voortaan ook maaltijden worden aangeboden. Daarnaast huisvest de kerk een Kids Kleding Bank- ‘winkel’. Zo wil de wijkgemeente Zenderkerk aan haar missie ‘Samen Jezus Volgen’ met nieuw elan invulling geven.