Interactief bijbelstudiemateriaal voor jongeren rondom de Isra�lzondag

16-09-2021

Het LCJ, HJW en de Bond van hervormde zondagsscholen stellen samen met het Centrum voor Israëlstudies en Goed in Vorm interactief bijbelstudiemateriaal beschikbaar voor kerken en scholen. Het materiaal is geschikt voor een moment tijdens het zondagsschooluur, een verenigings- of clubavond of de godsdienstles rondom bijvoorbeeld de Israëlzondag van 3 oktober.

Gezien het belang van het bespreken van het ‘geheim van Israël’, waarin Gods trouw aan Zijn volk schittert, willen we kerken en verenigingen oproepen om dit seizoen specifiek stil te staan bij het thema ‘Gezegend met Israël’, aldus LCJ-directeur Willem Kok.

Voor kinderen is een bijbelstudieboekje ontwikkeld met extra verwerkingsmogelijkheden. Voor jongeren zijn er zes animatiefilmpjes ontwikkeld over de vergeten helden van Israël. Deze animaties worden ondersteund door een tweetal bijbelstudies, één voor de doelgroep -16 en de andere voor de doelgroep +16. Beide gaan over het thema ‘Gezegend met Israël’.

Het materiaal wordt voor kerken gratis ter beschikking gesteld via de eenmalige kortingscode CIS2021GIV (exclusief de extra verwerking -12). De verschillende pakketten zijn te bestellen via de website gezegendmetisrael.nl.