Ds. C. Bos neemt afscheid van Benschop

05-05-2022

In het weekend van 23 en 24 april nam ds. C. Bos in verband met zijn emeritaat na bijna 22 jaar op verschillende momenten afscheid van de hervormde gemeente Benschop. Dat ds. Bos een groot pastoraal hart heeft, bleek wel, want vele dorpelingen (ook buiten de kerkelijke gemeente) kwamen hem bedanken voor de Utrecht, de heer J. Schrijver sprak namens pastoor Z.P. Nowara van de rooms-katholieke parochie, ouderling H. Langerak namens de hervormde gemeente Benschop en burgemeester mr. L. de Graaf sprak namens de burgerlijke gemeente Lopik. Na afloop van zijn toespraak volgde er een persoonlijke noot van de burgemeester: met zijn trompet speelde hij op indrukwekkende wijze samen met de organist een muziekstuk van Bach voor ds. Bos en zijn vrouw. pastorale hulp die ze de afgelopen jaren van hem mochten ontvangen op bijzondere momenten in hun leven.

Op zondag 24 april, tijdens de afscheidsdienst, preekte hij over 2 Korinthe 12:9. Het thema van de preek was ‘De kracht van Christus’, met als aandachtspunten ‘komt uit de prediking’ en ‘komt uit het geloof’. Genade en vreugde horen onlosmakelijk bij elkaar en met deze wens voor de gemeente voor nu en in de toekomst nam hij afscheid van zijn gemeente die hem lief en dierbaar was geworden.

Ds. Bos werd toegesproken door ds. A.J. Sonneveld als secretaris van de werkgemeenschap ring Woerden en namens de classis