Ds. T. Wegman 40 jaar predikant

06-10-2022

Op 13 oktober mag ds. T. Wegman zijn veertigjarig predikantschap herdenken. Hij werd op 20 december 1948 geboren in Ouderkerk aan den IJssel en studeerde theologie in Utrecht. Op 13 oktober 1982 werd hij als predikant bevestigd in de hervormde gemeente van Sint Anthoniepolder. Ervoor was hij docent op diverse scholengemeenschappen. Na Sint Anthoniepolder diende hij de gemeenten van Wijngaarden, Benschop en Ameide-Tienhoven. In 2010 ging hij met emeritaat. Van 2010 tot juni 2017 was hij in Den Haag als predikant verbonden aan de verpleeghuizen ‘de Eshoeve’, ‘de Residentie’ en ‘Op de Laan’ van de Haagse Wijk- en Woonzorg (HWW). Momenteel verleent ds. Wegman bijstand in het pastoraat in Breukelen (Pieterskerk). Hij is in Zeist gaan wonen.