Symposium over ‘Spanningsvelden rondom werk in de kerk’

06-10-2022

Op 11 oktober belegt de Theologische Universiteit Apeldoorn (TUA) DV in samenwerking met de Reformatorisch Maatschappelijke Unie (RMU) een congres over ‘Spanningsvelden rondom werk in de kerk’. Prof. mr. dr. W.A. Zondag, gedeeld hoogleraar Kerk, recht en samenleving, besteedt aandacht aan ‘frontale botsingen’ in het kerkelijk leven. Hij doet dit vanuit het perspectief dat de kerk zowel de plek is ‘waar liefde woont’, als de plaats waar mensen met elkaar botsen. Dr. Steef Post houdt een lezing over conflictoplossing in de kerk. In de middag zijn er verschillende lezingen over andere spanningsvelden rondom werk in de kerk, zoals hoe om te gaan met klokkenluiders, ziekte en aansprakelijkheid. Aan dit laatste onderwerp levert ds. J. Belder uit Harskamp een bijdrage in een lezing met de titel ‘Ziek van de kerk: persoonlijke ervaringen’. De dag wordt afgesloten met een paneldiscussie onder leiding van drs. J. Kloosterman.

Het congres vindt plaats in de Victorkerk in Apeldoorn en begint om 10.00 uur. Aanmelden via tua.nl/nl/agenda/spanningsvelden.