Ds. M. Messemaker 25 jaar predikant

19-01-2023

Ds. Marinus Messemaker, geboren op 25 november 1969, mag op 25 januari zijn 25-jarig predikantschap herdenken. Hij studeerde theologie aan de Rijksuniversiteit van Leiden. Op die datum werd hij, als kandidaat afkomstig uit Katwijk aan Zee, predikant van de hervormde gemeente in Kamerik. Daarna volgden de gemeenten van Oud-Beijerland (2003), Monster (2007), Woudenberg (2012) en Nijkerk (2017). In september 2021 werd hij in deeltijd bevestigd in de hervormde gemeente in Cillaarshoek. Ds. Messemaker is tevens docent godsdienst aan het Wartburg College van Rotterdam (locatie Guido de Brès). Tijdens de periodes in Oud-Beijerland en Monster had hij zitting in het moderamen van de classis. Ook spreekt hij regelmatig op met name jongerenavonden (o.a. Geloofstoerusting en Jijdaar!) Ook heeft hij, door zijn bijzondere band met het volk van Israël, een groot aantal gemeente- en jongerenreizen naar Israël geleid. Ridderkerk is de huidige woonplaats van ds. Messemaker.