Hervormd Veenendaal gaat nieuw kerkelijk centrum bouwen

02-02-2023

De hervormde gemeente Veenendaal bouwt in de nieuwbouwwijk Veenendaal-Oost een nieuw kerkelijk centrum. Het centrum wordt gerealiseerd tussen het Ontmoetingshuis en de Rondweg-Oost en opent naar verwachting in de eerste helft van 2025 de deuren. De kerkenraad hoopt dat dit nieuwe kerkelijk centrum niet alleen voor gemeenteleden, maar voor alle wijkbewoners van Veenendaal-Oost een echt thuis zal zijn om God en elkaar te ontmoeten.

Wijkgemeente Veenendaal-Oost werd, vanwege de groei van de gemeente Veenendaal, in 2007 opgericht en komt sinds 2014 iedere zondag samen in de sportzaal van het Ontmoetingshuis. Die wordt hiervoor iedere zondag omgebouwd tot kerkzaal. Voor doordeweekse activiteiten is daar slechts beperkt ruimte aanwezig. Daarnaast wil de gemeente graag zichtbaar aanwezig zijn in de wijk Veenendaal-Oost. Een eigen kerkelijk centrum maakt dit mogelijk. Hiervoor is nog ongeveer € 350.000 aan giften nodig. Naar verwachting start de bouw in de eerste helft van 2024. Gemeentelid Richard Schlingmann is de architect.