Bidden om open ogen HGJB-Biddagmap 2023

02-03-2023

De HGJB steekt dit jaar met Biddag in op het gebed om open ogen. In de HGJB-Biddagmap, die jaarlijks verschijnt, biedt de organisatie allerlei handvatten om hier als kerk, school en gezin vorm aan te geven. Door het thema ‘Zie jij het ook?’ ontdekken kinderen meer over de geschiedenis van Elisa en zijn knecht uit 2 Koningen 6, waarin gebed om (niet) zien een grote rol speelt. Daarnaast leren ze dat ze altijd op God kunnen vertrouwen voor alles wat ze nodig hebben.

Elk jaar geeft de HGJB materiaal uit rond Bid- en Dankdag. Het materiaal is gemaakt om in het gezin, op school, op de club en tijdens de kerkdienst met de kinderen stil te staan bij deze feestdagen. Het doel is om kinderen te leren bidden en om daarmee te oefenen. Het materiaal bestaat onder andere uit een preekschets, een gezinsdagboek en leuke werkvormen voor in de klas.