Gebed voor de synode

13-04-2023

Volgende week vrijdag en zaterdag, 21 en 22 april, zal de synode van de Protestantse Kerk DV in Lunteren haar voorjaarsvergadering houden. De werkgroep Beroepsprofielen zal haar eindrapportage aanbieden. Het gaat daarbij om de vereisten voor werkers in het mozaïek van kerkplekken. De reden om hierin besluiten te nemen, is het feit dat terwijl de kerk krimpt, ze groeit in verscheidenheid. Tevens zal een voorstel van de werkgroep ‘Seksualiteit, genderidentiteit, huwelijk en relaties’ besproken worden. Op zaterdag krijgt de synode onder andere een update over het proces van herijking van de nota over de relatie tot Israël en de Palestijnen.

Van harte roepen we de kerkenraden op om zondag in de voorbede aan deze synode te denken, opdat door de Heilige Geest het Woord van God leidraad zal zijn in de bezinning en bij de besluiten.