GB-afdeling Hoeksche Waard

13-04-2023

Het bestuur van de afdeling Lekkerkerk van de Gereformeerde Bond belegt DV op woensdag 19 april de jaarlijkse toerustingsavond in ’t Venster, Jan Ligthartstraat 68 te Lekkerkerk. Om 20.00 uur zal de avond geopend worden. Prof. dr. J. Hoek houdt een lezing over het onderwerp ‘Genderideologie en genderdysforie: principieel en pastoraal’. De genderideologie, die het met de schepping gegeven onderscheid tussen man en vrouw relativeert, grijpt om zich heen. Hoe bieden we principieel weerstand tegen deze opvattingen? En hoe zijn we mensen die er persoonlijk mee worstelen dat ze zich in een mannelijk lichaam vrouw voelen of omgekeerd, pastoraal nabij? Iedereen is van harte welkom.

Het bestuur van de regionale afdeling Hoeksche Waard van de Gereformeerde Bond houdt DV op donderdag 20 april een toerustingsavond in de hervormde kerk van Cillaarshoek. De avond begint om 20:00 uur; vanaf 19:30 uur is er inloop (met thee/koffie/fris) in verenigingsgebouw De Rank tegenover de kerk.

Op deze avond zal de vraag centraal staan wat het gezag van de Bijbel voor ons inhoudt. Prof. dr. H. van den Belt zal voor de pauze uitleggen waarom de Bijbel gezag heeft en wat dat voor ons betekent in onze omgang met God en met de mensen. Na de pauze hopen we hier met elkaar over door te spreken. Om overlast bij buurtbewoners te voorkomen is het advies om te parkeren bij Keizersdijk 163 (op het erf van de boerderij naast de kerk). Van harte welkom.