Presentatie handboek Homiletiek

19-05-2023

Op vrijdag 2 juni wordt DV de eerste band van het nieuwe Handboek apostolische homiletiek gepresenteerd in Apeldoorn. Na de overhandiging van de eerste exemplaren licht eindredacteur dr. R. van Kooten toe wat ‘de ‘drive’ achter dit grote werk’ is. Daarna geven drie jonge predikanten, ds. H.C. Bezemer uit Culemborg (CGK), ds. D.H.J. Folkers uit Abbenbroek (HHK) en ds. J.W. Verboom uit Apeldoorn (Gereformeerde Bond), een reactie.

Het handboek verschijnt bij uitgeverij de Banier. De eerste band is een bezinnend deel, de tweede band, die in het najaar verschijnt, is een praktisch deel en band 3, met een historisch deel, zal volgend voorjaar verschijnen. De redactie is interkerkelijk samengesteld. Naast dr. Van Kooten maken dr. J. Hoek en dr. A. Baars er deel van uit. De presentatie vindt plaats in de Victorkerk te Apeldoorn ( Jachtlaan 187) en duurt van 19.45 tot 22.00 uur (inloop vanaf 19.00 uur).