Geert de Korte MA nieuwe Israëlwerker voor het CIS

01-06-2023

Het Centrum voor Israëlstudies (CIS) heeft G.T.S. de Korte MA benoemd als Israëlwerker. Zijn benoeming gaat in per 1 augustus 2023. Hij wordt de opvolger van drs. Albert Groothedde, die in de periode van 2018 tot 2023 namens het CIS in Jeruzalem gewoond en gewerkt heeft.

Geert de Korte (36) heeft theologie gestudeerd in Amsterdam, waar hij ook de lerarenopleiding heeft gevolgd. Hij is bezig met een promotietraject. Momenteel is hij docent en sectieleider godsdienst aan het Driestar-Wartburg College, locatie Guido de Brès.

Na een voorbereidingstijd hoopt Geert samen met zijn vrouw en kinderen in Jeruzalem te gaan wonen en werken: ‘We zijn dankbaar dat we naar Jeruzalem mogen gaan om de verbinding te zoeken tussen Israël en de kerk. Op die manier hopen we concreet bij te dragen aan de Joods-christelijke ontmoeting’.

Het CIS is een samenwerkingsverband tussen de christelijke gereformeerde deputaten ‘Kerk en Israël’, de GZB en de Christelijke Hogeschool Ede. Het CIS heeft als doel de Joods-christelijke ontmoeting te bevorderen en daarvoor aandacht te vragen in de christelijke gemeente. De aard van deze ontmoeting wordt binnen het CIS gekenmerkt dor drie kernwoorden: luisteren, dienen en getuigen.