Protestantse Kerk zoekt leden voor geschiktheidscommissies

08-06-2023

De Beoordelingscommissie voor de Geschiktheid voor het Ambt van predikant (BCGA) is op zoek naar commissieleden (vrijwilligers). Ze vraagt (emeritus) predikanten of actieve kerkleden een bijdrage te leveren aan het toelatingsproces van beginnende predikanten.

De beoordelingscommissie voor de geschiktheid voor het ambt (BCGA) houdt zich bezig met het voeren van gesprekken met kandidaten voor het ambt van predikant, waarna de geschiktheidsverklaring kan worden afgegeven. Tijdens de opleiding naar het predikantschap zijn er drie momenten waarop de geschiktheidscommissie met de student het gesprek aangaat over de motivatie en de roeping tot het predikantschap. De leden van de commissie, afkomstig uit de breedte van de kerk, zijn op zoek naar meerdere nieuwe leden. Reageren moet voor 16 juni. Meer info via protestantsekerk.nl/vacatures/commissie leden-bcga.