Ds. J. Blom 80 jaar

22-06-2023

Ds. Jozias Blom, die woont in Ridderkerk, gedenkt volgende week dat hij 80 jaar wordt. Hij werd op 27 juni 1943 geboren in Barneveld. Hij studeerde in eerste instantie natuur- en scheikunde, daarna theologie, in Utrecht. Op 25 december 1974 deed de kandidaat uit Utrecht intrede in de hervormde gemeente van Sint-Maartensdijk. Daarna was hij predikant in Ridderkerk (1979), Elburg (1988) en Katwijk aan Zee (1993). Daar ging hij in 2006 met emeritaat.

Ds. Blom was onder andere preses van de classis Harderwijk, visitator in Zuid-Holland en afgevaardigde naar de synode. Ook was hij predikant-mentor in Haastrecht en docent bij de Cursus Theologische Vorming Gemeenteleden. Daarnaast verleende hij in de loop van de jaren bijstand in negen gemeenten.