GZB benoemt nieuwe zendingswerkers voor Colombia

29-06-2023

Jan (61) en Wilma (56) van Doleweerd uit Driebergen zijn door de GZB benoemd om de kerk in Colombia te gaan dienen door middel van theologisch onderwijs en kerkplanting.

Van Doleweerd wordt parttime docent op het Fundacion Universitario Seminario Biblico de Colombia (FUSBC) in de stad Medellín. Predikanten en ambtsdragers kunnen hier terecht voor een bijbelgetrouwe opleiding in de theologie. Bij elkaar volgen elk jaar meer dan 2000 studenten een kortere of langere opleiding op het seminarie. Ook gaat Jan zich inzetten voor de nationale commissie kerkplanting van de Presbyteriaanse Kerk van Colombia. Dit is een snelgroeiende kerk met honderd plekken waar een nieuwe gemeente wordt gestart. Wilma zal zich gaan inzetten voor de pastorale en sociale steun aan studenten van het seminarie en ook meedoen met door de Presbyteriaanse Kerk opgezette diaconale programma’s.

Jan en Wilma zullen DV eind dit jaar of begin volgend jaar vanuit de hervormde gemeente te Langbroek worden uitgezonden. Ze werkten eerder langdurig in en voor de zending in verschillende continenten.