Ds. F. Wijnhorst doet intrede in Krabbendijke

01-10-2020

Op zondagmorgen 27 september is ds. Wijnhorst bevestigd als predikant van de hervormde gemeente van Krabbendijke. De gemeente was ruim een jaar vacant. Ds. Wijnhorst komt over vanuit Katwijk.

In de bevestigingsdienst ging ds. P. Vermaat uit Veenendaal voor. Hij kent ds. Wijnhorst al van jongs af aan en mocht hem voor de achtste maal in het ambt bevestigen.

Thema van de preek was ‘Overleven in de woestijn’. De tekst voor de preek kwam uit Exodus 15, waarin Mozes het bittere water door middel van een stuk hout zoet mocht maken. Zo is ook ‘het hout’ op Golgotha.

Zonder ‘het hout’ zou het water bitter zijn en konden wij het niet drinken en kan het geen leven geven. ‘Wat een mooie taak voor ds. Wijnhorst om ook zo het levende woord te mogen bedienen.’

Het thema van de intrededienst, ’s middags, was ‘Samen gemeente zijn’. De tekst voor de preek kwam uit Exodus 17. Vanuit deze tekst worden we opgeroepen om te bidden en te werken. Aansluitend aan de dienst werd ds. Wijnhorst toegesproken door burgemeester J.S. van Egmond namens de gemeente Reimerswaal, door A. Domisse namens de plaatselijke kerkelijke gemeenten en door P. Hollebrandse, voorzitter van de kerkenraad.