Dr. P. Vermeer 75 jaar

11-03-2021

Op 20 maart 1946 werd P. Vermeer in Apeldoorn geboren. Ds. P. Vermeer hoopt daarom volgende week zijn vijfenzeventigste verjaardag te vieren. Dr. Vermeer werd op 25-jarige leeftijd doctor in de wis- en natuurkunde. Later ging de chemicus theologie studeren. Hij werd in 1985 hervormd predikant in Kesteren. Vandaar ging hij naar Huizen en van 1996 tot 2004 stond hij in de wijkgemeente van bijzondere aard Sionskerk te Epe. Om medische redenen vroeg en kreeg hij de status van ontheven predikant met de bevoegdheid tot de bediening van Woord en sacramenten. Eerst vanuit Wilsum (Duitsland) en nu vanuit Wezep bleef hij actief in de kerk. Hij schreef in het Gereformeerd Weekblad, had zitting in het bestuur van de Bond van Hervormde Mannenverenigingen en in het bestuur van de Theologische Hogeschool vanwege de Gereformeerde Bond in de Protestantse Kerk.