Aardbeving in Nepal bevordert eenheid tussen kerken

30-07-2018

Wie herinnert het zich nog? Op zaterdag 25 april 2015 werd Nepal getroffen door een ramp. Juist op de dag dat christenen samenkwamen, beefde de aarde met een kracht van 7,8 op de schaal van Richter, schrijft Tim Verduijn.

Nog geen maand later werd het land opnieuw getroffen door een tweede beving. Kerken kwamen in actie. Drie jaar later blikken we samen met christenen in Nederland en Nepal terug op de lessen die we leerden.

De gevolgen van de aardbeving waren groot. Bijna achtduizend mensen kwamen op, duizenden mensen raakten gewond en vele huizen stortten in of raakten zwaar beschadigd. Het epicentrum van de beving lag in de buurt van het bergdorp Lamjung in het Himalaya-gebergte. Gevolg was dat vooral de arme bevolking in de bergen zwaar getroffen werd.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 26 juli 2018.