Amsterdammers en het Evangelie

15-01-2019

De Noorderkerk in Amsterdam heeft zich ontwikkeld tot een huis voor de ziel. Een bonte verzameling mensen doet hier op verschillende momenten en manieren iets op van God, schrijven ds. Paul Visser en Johan Visser.

Tegelijk blijft het een vraag hoe je in hartje Amsterdam medeburgers kunt bereiken. Binnenkort start daarvoor een nieuw project.

De Noorderkerk staat op de rand van de Amsterdamse grachtengordel en de Jordaan. Het kerkgebouw is een monument uit de zeventiende eeuw, waarin al bijna 400 jaar een gemeente rond het Woord samenkomt.

Tegelijk is het gebouw ook een huis van God voor de mensen in de buurt en de stad. We zijn ervan overtuigd dat dit ook de roeping van de kerk is: een gemeente (uit heel Amsterdam en omstreken) die toegewijd raakt en blijft aan Christus en die zich toewendt in woord en daad naar de stad.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 17 januari 2019, of download hier de gratis pdf.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.