Belijdenisnummer te bestellen

03-03-2022

Veel jongeren bereiden zich momenteel van week tot week in de gemeente voor op het doen van openbare belijdenis van het geloof. Met het jaarlijkse ‘belijdenisnummer’ van De Waarheidsvriend, te verschijnen op donderdag 31 maart, hopen we hen te dienen – evenals al degenen die eerder kwamen tot het afleggen van geloofsbelijdenis. Kerkenraden en predikanten wijzen we door middel van deze vooraankondiging op de mogelijkheid kosteloos extra nummers te bestellen. Onder meer de volgende artikelen zullen verschijnen:

– Ds. J.J. ten Brinke schrijft over de vraag wat het doen van belijdenis binnen de Protestantse Kerk betekent voor je trouw aan de Protestantse Kerk en je loyaliteit aan het belijden in de plaatselijke gemeente.

– Ds. A.B. van Campen gaat in op de vraag: is mijn geloof wel goed genoeg? Juist in een prestatiecultuur wordt deze vraag gesteld.

– Ds. M.C. Stehouwer verwoordt hoe vreugdevol het is om je jawoord aan de Heere te geven, om Hem te volgen.

Een van onze predikanten vertelt waarom hij op elke catechisatieavond de berijming van Zondag 1 van de catechismus laat zingen. De kerkenraden worden door onze voorlichter benaderd voor het bestellen van extra nummers om uit te delen aan de jonge lidmaten of aan anderen. Mocht dit op 24 maart niet zijn gebeurd, neem dan contact op via voorlichter@gereformeerdebond.nl.