Bijbels Beraad M/V benoemt dr. M. Klaassen

12-05-2022

Per 1 september gaat dr. M. Klaassen DV werken voor Bijbels Beraad M/V. Hij heeft een benoeming voor twee jaar en zal zijn werk verrichten naast dr. B.A. Zuiddam, die in 2021 de gelederen kwam versterken. Dit helpt Bijbels Beraad M/V om te voldoen aan de groeiende vraag naar bezinning, toerusting en ondersteuning van kerken op het gebied van huwelijk, geslacht, seksualiteit en relaties. In het verleden was ds. Klaassen al op diverse manieren betrokken bij het werk van Bijbels Beraad M/V. Hij was onder meer co-auteur van het eerste boek Liefde die boven alles uitgaat, dat begin 2021 verscheen, en hij verzorgde regelmatig lezingen en publicaties op het gebied van seksuele ethiek.

De predikant neemt afscheid van de hervormde gemeente Arnemuiden, onder andere vanwege langdurige vermoeidheidsklachten. Hij wil de band met de Protestantse Kerk vasthouden, zal blijven preken en hoopt op termijn weer gemeentepredikant te worden.