Bijbelstudie via Zoom

28-04-2021

De coronamaatregelen zorgen voor veel beperkingen in het kerkelijke gemeenteleven. Kerkdiensten bezoeken we overwegend via het beeldscherm, samenkomen in een bijbelstudiegroep zit er helemaal niet in, schrijft Meta van der Wind.

Anne-Jan Timmerman uit Genemuiden startte daarom online een bijbelkring.

Tekst: redactie

Samen zoeken naar wie God is en wat geloven in Hem betekent in ons dagelijks leven is een stuk lastiger geworden door de coronapandemie. Door nieuwe mogelijkheden te benutten, spelen gemeenten hierop in. Zo zenden de meeste hervormde gemeenten inmiddels hun kerkdiensten met beeld uit. Veel catechesegroepen komen online samen. Tegelijk zijn bijbelstudiegroepen vaak wel helemaal stil komen te liggen. Zo echter niet in de hervormde gemeente van Genemuiden, waar Anne-Jan Timmerman online een kring bij elkaar heeft gebracht.

Via Zoom of Teams

Anne-Jan: ‘Onze bijbelstudiegroep is ontstaan, nadat wij gezamenlijk vorig jaar belijdenis hebben gedaan. Met onze bijbelkring komen wij nu digitaal bijeen. Via Zoom of Teams doorlopen wij de hoofdstukken uit ons bijbelstudieboekje.’

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 29 april 2021.

Bestel een los nummer, maak gebruik van onze actie en lees De Waarheidsvriend vier maanden voor € 10,- of neem een jaarabonnement op De Waarheidsvriend.