CCBB geeft Noordeloos toestemming voor volledige predikantsplaats

31-03-2022

Om als gemeenten onderling met elkaar mee te leven, melden we hier dat het Classicaal college voor de behandeling van beheerszaken (CCBB) de hervormde gemeente van Noordeloos per 1 april toestemming gegeven heeft om het dienstverband van ds. H.M. Burggraaf om te zetten naar een volledige aanstelling voor onbepaalde tijd. Dit maakte de gemeente recent via het kerkblad De Zaaier bekend.

Tijdens de beroepingsperiode in 2021 gaf het CCBB de gemeente geen toestemming om een predikant voor onbepaalde tijd en volledig te beroepen, maar voor 80 procent, met de eerste drie jaar een verhoging naar 100 procent. Op basis van de jaarrekeningen van 2019 en 2020 en het wegvallen van de financiële onzekerheid rondom de voormalige pastorie heeft het CCBB besloten dit te wijzigen. De kerkrentmeesters schrijven hier erg dankbaar voor te zijn, ‘al brengt het ook financiële verantwoordelijkheid met zich mee’. Ds. Burggraaf is sinds 25 april vorig jaar aan de gemeente verbonden.