Concentratie op Christus

05-01-2021

Tien maanden hebben we in ons land te kampen met de gevolgen van de coronacrisis. Ook het kerkelijk leven is hard geraakt, stelt André Walhout.

Gemeenten zijn erbij gebaat deze moeilijke periode aan te grijpen voor een indringende bezinning op de vraag: Waarom waren we ook alweer kerk?

Als je bij een landelijke organisatie werkt die veel contacten onderhoudt met lokale kerken, kun je uit de dagelijkse praktijk veel aflezen. Twee reacties We zien in de reactie vaak twee uitersten: er zijn kerkenraden die zichzelf al maanden geleden in de wachtstand hebben gezet. Alleen het hoogstnoodzakelijke vindt doorgang. Ze wachten tot alles weer kan worden zoals vóór de crisis. Het aantal vergaderingen is teruggeschroefd, nieuwe initiatieven worden op de lange baan geschoven, de gemeente draait stationair verder, in de hoop op betere tijden. Maar wat als die al maandenlang uitblijven? Zien we al licht aan het eind van de tunnel?

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 7 januari 2021.

Bestel een los nummer, maak gebruik van onze actie en lees De Waarheidsvriend vier maanden voor € 10,- of neem een jaarabonnement op De Waarheidsvriend.