Corona en de kerk

16-03-2020

Na weken van toenemende zorg kent Nederland sinds de persconferentie van premier Rutte op donderdag 12 maart een aangrijpende situatie, stelt P.J. Vergunst.

Het kabinet maakte het dringende advies bekend om in heel het land tot 1 april bijeenkomsten met meer dan honderd personen af te gelasten. Drie dagen later, op zondag 15 maart, besloot de regering dat tot in ieder geval 6 april alle scholen, kinderopvangcentra, cafés, restaurants en sportclubs in Nederland dicht moeten.

Spoedberaad

In de aanloop naar de vorige zondag betekende dit voor kerkenraden ‘spoedberaad’, een woord dat niet echt past bij de christelijke gemeente. Vooral stond op de agenda op welke wijze de eredienst door zou kunnen gaan. Juist in de ene gemeente zou de belijdenisdienst plaatshebben, in een andere dienst stond de bediening van de heilige doop op het rooster.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 19 maart 2020.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.