Cursus geestelijke vorming in Middelharnis

08-09-2022

In Middelharnis gaat een nieuw seizoen van de cursus geestelijke vorming van start. Op 22 september spreekt ds. V.S. van de Meer uit Poortvliet DV over ‘De val van het grote Babylon’ (n.a.v. Openb.18). Op 20 oktober volgt ds. F. van Binsbergen uit Rotterdam, over ‘Het zuchten van de schepping. Een vergeten hoofdstuk’. Op 17 november leidt ds. J.C. Breugem uit Boven-Hardinxveld het thema ‘Christus in de Psalmen’ in.

Volgend jaar, op 19 januari 2023, spreekt ds. W. Meijer uit Gameren over ‘Verlangen naar het nieuwe Jeruzalem’ (n.a.v. Openb.20,21). Op 16 februari is prof. dr. A. Baars uit Woudenberg te gast. Hij houdt een lezing over het thema ‘Drie-enig God, U zij al d’ eer’. Dit gaat over de geestelijke betekenis van de drie-eenheid. Ten slotte spreekt ds. A.D. Fokkema uit Kerkwerve op 16 maart over ‘Babel in de Bijbel’.

Deze avonden vinden plaats in de Rehobothkerk aan de Olympiaweg in Middelharnis/Sommelsdijk en beginnen om 19.45 uur. De stuurgroep bestaat uit leden van de Christelijke Gereformeerde Kerken, van de Protestantse kerk in Nederland en van de Hersteld Hervormde Kerk.