Cursus Geestelijke Vorming in Middelharnis

08-10-2020

Vanaf DV donderdag 15 oktober gaat het seizoen 2020-2021 van de cursus Geestelijke vorming Middelharnis/ Sommelsdijk van start. Kerkelijk wordt dit breder gedragen dan voorheen: de christelijke gereformeerde kerk, de beide hervormde gemeenten van Sommelsdijk en Middelharnis en de hersteld hervormde gemeente Middelharnis/Sommelsdijk zijn nu bij de cursus betrokken.

De eerste avond spreekt ds. M.K. de Wilde uit Sommelsdijk over ‘Het gezag van de Heilige Schrift’.

De volgende avonden spreken prof. dr. W. de Vries over ‘Evolutie, wat is het bewijs en wat is in het geding?’ (26 november), dr. C.P. de Boer over ‘75 jaar na Auschwitz, waar staan we en hoe gaan we verder?’ (14 januari), ds. J.M.J. Kieviet over ‘Was de afscheiding een vergissing?’ (11 februari), dr. P.C. Hoek over ‘De soevereiniteit van God’ (18 maart) en ds. W. Meijer over ‘De val van Babylon’ naar aanleiding van Openbaring 17-19 (15 april).

De cursusavonden vinden plaats in de Rehobothkerk, Olympiaweg in Sommelsdijk en beginnen om 19.45 uur. de kosten bedragen € 3,50 per avond, de hele cursus kost € 18.