De Maranathakerk: vitaal en gereformeerd

26-06-2018

De Maranathakerk in Rotterdam-Zuid is betrokken bij een scala aan missionaire activiteiten. Volgens gemeenteleden Gerard en Martin Schaap (foto) leeft breed het gevoel dat je geen lid van deze stadsgemeente bent om te consumeren.

‘Het urgentiegevoel is dieper ingedaald dan dertig jaar geleden.’

De wijkgemeente Maranathakerk, ontstaan in de jaren zeventig, is een hervormd-gereformeerde gemeente. Ze is onderdeel van de protestantse gemeente Rotterdam-Zuid (PGRZ).

Gerard (65) verhuisde in 1981 vanwege zijn werk naar de stad en raakte vanaf dat moment ook betrokken bij de Maranathakerk. Jarenlang maakte hij deel uit van de kerkenraad als ouderling en als ouderling-kerkrentmeester. Zijn jongste zoon, Martin (38), groeide op in de stad, studeerde er en woont nu met zijn gezin op Katendrecht. Hij was acht jaar jeugdouderling en is nu kernteamlid van ‘Kerk op de Kop’, een pioniersplek van de Protestantse Kerk in de Rotterdamse wijk Kop van Zuid.

Lees de volledige tekst van dit interview in De Waarheidsvriend van donderdag 26 juni 2018.