De verdwenen bijbel

05-01-2021

Mijn eerste huisbezoek, samen met een ouderling, was bij een niet kerkelijk meelevend echtpaar. Hoewel onze komst van tevoren was aangekondigd, troffen we mevrouw alleen thuis, vertelt ds. J. Noltes.

Van dit bezoek is mij één ding altijd bijgebleven. Dat is dat er op mijn vraag of ze nog wel gewend waren de Bijbel te lezen een bevestigend antwoord kwam, een beetje verontwaardigd zelfs. Al gingen ze dan niet naar de kerk, bijbellezen deden ze wel.

Lichte paniek

Toen ik echter tegen het einde van het bezoek vroeg of ik hun bijbel even mocht gebruiken om er een gedeelte uit te lezen, ontstond er een lichte paniek. De bijbel bleek niet op de plaats te liggen waar hij hoorde… Overal werd gezocht; laden werden opengetrokken, de linnenkast werd geïnspecteerd, maar ook van achter de lakens kwam de bijbel niet tevoorschijn.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 7 januari 2021.

Bestel een los nummer, maak gebruik van onze actie en lees De Waarheidsvriend vier maanden voor € 10,- of neem een jaarabonnement op De Waarheidsvriend.