De Waarheidsvriend blijft eens per week verschijnen

11-08-2020

Nu ‘het gemiddelde van onze lezers’ via een enquête zijn mening kenbaar gemaakt heeft (zie pag. 4 en 5), lijkt het de redactie een goed idee op enkele overwegingen van de abonnees in te gaan, schrijft hoofdredacteur P.J. Vergunst.

Hoe waarderen we de reacties en wat gaan we ermee doen?

Ingaan op wat lezers aanreiken is iets wat het Nederlands Dagblad en het Reformatorisch Dagblad regelmatig doen. Deze in hervormd-gereformeerde kring meest gelezen christelijke kranten plaatsen beide periodiek een ‘Brief van de hoofdredactie’, een mooi instrument om met de lezer in gesprek te zijn, veranderingen voor te bereiden of kwetsbare keuzes toe te lichten. Voor ons is er nu een vergelijkbaar moment.

Betrokkenheid

Wat wilt u de redactie meegeven? Tijdens een recent gehouden redactievergadering bekeken we alle 163 in dit verband geuite opmerkingen. Zeker 150 ervan waren positief, waarderend. We danken onze lezers voor die betrokkenheid bij en waardering voor de inhoud van De Waarheidsvriend. Koesteren doen we dat, omdat we de jaren door meer zijn gaan beseffen dat de verschijning van een wekelijks kerkelijk blad niet vanzelfsprekend is. Als kerkelijke gemeenten kleiner worden, als de ontlezing groter wordt, als een opkomende generatie zich niet snel bindt aan een kerkelijke vereniging en haar doelstellingen, als een bankencrisis en economische terugval zich aandienen, dan heb je in de omstandigheden meer tegen dan mee. Met elke abonnee en lezer weten we ons daarom verbonden.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 13 augustus 2020, of download de gratis pdf.

Bestel een los nummer, of neem een abonnement op De Waarheidsvriend.