Dementie en Evangelie

02-01-2018

Ds. Tim van Iersel is geestelijk verzorger in verschillende verpleeghuizen. Daar wordt hij intens geconfronteerd met dementie, een verzamelnaam voor zo’n vijftig verschillende aandoeningen, schrijft ds. G. van Meijeren.

Wat betekent dementie in het licht van het Evangelie? We zeggen wel in de kerk dat we kritisch staan tegenover de ‘voltooid leven’-discussie, maar hoe gaan we eigenlijk zelf om met broeders en zusters die niet meer begrijpen wat er allemaal gebeurt? Daarover schreef Van Iersel een indrukwekkende opiniebijdrage in OnderWeg, het tijdschrift van de Nederlands Gereformeerde Kerken en Gereformeerde Kerken vrijgemaakt.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 4 januari 2018.